dijous, 3 de gener del 2008

Limasol (Xipre)

Aquesta destinació, era com menys, una incògnita, sabia que el Xipre tal qual coneixem, és una illa de al Mediterrània que pertany a Europa, també sabia que hi havia una part ocupada per Turquia, de la qual no en coneixia gaire res. Per aquesta raó, vam decidir agafar una excursió programada, per no trobar-nos sorpreses; no calia, però el temps tampoc acompanyava massa i això és el que vam fer.
De camí cap a CURIUM, fundada pels grecs el segle XIV a.c., vam travessar unes plantacions grandioses de tarongers fins arribar a les antigues ruïnes de la zona. Vam visitar el que queda del Temple d'Apolo, déu adorat pels grecs de l'època, seguidament ens vam dirigir pròpiament a Curium, on vam poder visitar els antics banys termals, el teatre romà (que en la actualitat encara s'utilitza per realitzar-hi espectacles) i uns mosaics molt ben conservats del segle II d.c., que pertanyen a la casa d'Eustolios.
Abandonades les ruïnes, ens vam dirigir cap al poblet d'OMODOS, un poble típic de xipre on vam poder visitar el monestir ortodox de la Sagrada Creu. Vam comprar quatre mandarines i mentre la resta es dedicaven a mirar botiguetes, en Jordi i jo vam anar a fer el més important d'aquesta etapa, la cerveseta típica del lloc. Vam asseure'ns a la terrassa d'un bar no especialment modern i mentre esperàvem la resta ens vam demanar dues "KEO", força bones. Ja de tornada cap al vaixell vam acabar de veure la costa entre la boira, ens van dir que tenien una platja que l'anomenaven l'Eivissa de l'Egeu.
Uf, me n'oblidava, si us ve de gust fer un cafè o un te, a la part europea de l'illa, demaneu un cafè o un te grec o xipriota, no se us acudeixi demanar un cafè o te turc perquè us posaran sal en lloc de sucre, com podeu veure, la relació entre aquestes dues parts de l'illa no són massa amigables.
Aquí us deixo el video de Xipre.

Marta ha dit...

Me encanta vuestra tradición de ir probando las cervezas de los lugares que vais conociendo. Yo tambien lo hago, y gracias a eso, este año conocí en Sicilia la Birra Moretti, una cerveza que está buenísima y además tiene una etiqueta muy divertida de un mafioso con un puro. De viaje, hay que probarlo todo ¿y que mejor que un producto tan popular como la cervecita?